Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης 10, 19009 Ραφήνα
Τηλ: 22940-24355, Fax: 22940-26261
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Α. Αποστολοπούλου, ΠΕ01

Δεντρολίβανο
Αειθαλής θάμνος που φθάνει μέχρι το 1,5 εκατοστά ύψος.Τα βελονοειδή φύλλα του είναι σκούρο πράσινο και τα άνθη του μικρά ελαφρά γαλάζια-μωβ. Οι αρχαίοι έλληνες το θεωρούσαν δώρο της Αφροδίτης. Οι μαθητές φορούσαν στεφάνια από δεντρολίβανο όταν είχαν εξετάσεις ,γιατί βοηθούσε τη συγκέντρωση και τη μνήμη.
Το δεντρολίβανο το χρησιμοποιούσαν παλαιότερα ως λιβάνι γι΄αυτό λεγόταν και λιβανόδεντρο. Σύμφωνα με τη λαογραφία πήρε το όνομά του από την Παναγία , η οποία άφησε το μανδύα της πάνω στο θάμνο. Μέχρι το επόμενο πρωί , τα λουλούδια του θάμνου έγιναν μπλε και τότε ονομάστηκε rose of Mary.

Bασιλικός
Ο βασιλικός έχει σημαντικό ρόλο στην ελληνική λαϊκή και θρησκευτική παράδοση. Σύμφωνα με αυτή το φυτό φύτρωσε στο χαμένο τάφο του Χριστού και η έντονη μυρωδιά του έγινε αφορμή να ανακαλυφθεί. Η Αγία Ελένη οδηγήθηκε στο Τίμιο Σταυρό από το έντονο άρωμα του βασιλικού που φύτρωσε δίπλα του. Την ονομασία του το φυτό την πήρε από το "βασιλιάς" και ο βασιλιάς είναι ο Ιησούς Χριστός.  Στα Θεοφάνεια ο ιερέας ραίνει τους πιστούς με αγιασμό βαστώντας ένα κλαδί βασιλικό στο αγίασμα. Στη γιορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού 14 Σεπτεμβρίου μοιράζεται βασιλικός.

Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών, ονομάζεται σύμφωνα με το χριστιανικό εορτολόγιο η αμέσως επόμενη εβδομάδα της Μεγάλης ΤεσσαρακοστήςΗ Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου, και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο και είναι αφιερωμένη στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού. Ονομάζεται Μεγάλη από την ανάμνηση των γεγονότων που διαδραματίζονται κάθε ημέρα των ημερών αυτής τα οποία και θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά για τη χριστιανική θρησκεία. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΜεγάλη Εβδομάδα

Ακάθιστος Ύμνος επΙκράτησε να ονομάζεται το Κοντάκιο, το όποιο ψάλλουμε προς τιμή της Θεοτόκου, τμηματικά κάθε Παρασκευή στις τέσσερις πρώτες εβδομάδες της Μ. Σαρακοστής (Χαιρετισμοί), και ολόκληρο την πέμπτη εβδομάδα. Το προοίμιο του είναι το "Τη υπερμάχω", έχει αλφαβητική ακροστιχίδα (Α - Ω) και διπλό εφύμνιο (Χαίρε, Νύμφη ανύμφευτε  και  Αλληλούια).

Ονομάζεται Ακάθιστος γιατί οι κάτοικοι της Κωνσταντινουπόλεως, ανέπεμψαν τον ύμνο αυτό προς την Παναγία την νύκτα της 8ης Αυγούστου του 626 μ.Χ., όταν λύθηκε ανέλπιστα η πολιορκία Αράβων και Περσών. Η Κωνσταντινούπολη απαλλάχθηκε από την πολιορκία των Αράβων και των Περσών, μετά από σφοδρή θύελλα, κατά την οποία ο εχθρικός στόλος σκορπίστηκε και καταστράφηκε. Το γεγονός, σε συνδυασμό με την απουσία του αυτοκράτορα Ηράκλειτου στη Μικρά Ασία, αποδόθηκε στην παρέμβαση της Θεομήτορος. Γι' αυτό σε ένδειξη ευγνωμοσύνης ο λαός «ολονύκτιον ύμνον και ακάθιστον αυτή εμελώδησεν» στον Ναό των Βλαχερνών. Στη μάχη αυτή, τους λιγοστούς αγωνιστές ενίσχυσε και ενθάρρυνε πολύ ο πατριάρχης Σέργιος. Η συμμετοχή του δε σ' αυτήν την προσπάθεια, έδωσε την αφορμή να συσχετισθεί η συγγραφή του ύμνου με το πρόσωπο του.  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΑκάθιστος Ύμνος

Πνευματικός και Εθνικός Ευαγγελισμός

Είναι ασυγκράτητη η χαρά που νιώθει μέσα του εκείνος που έχει να ανακοινώσει κάποιο ευχάριστο και χαρμόσυνο γεγονός. Φαίνεται στο πρόσωπό του το χαρούμενο μήνυμα. Το μόνο που μένει, είναι η αναγγελία της χαρμόσυνης είδησης. Τέτοιες στιγμές αναμονής και αναγγελίας χαροποιών ειδήσεων και μηνυμάτων ζήσαμε όλοι σαν πρόσωπα, σα λαός, σα Γένος και Έθνος.

Περισσότερα25η Μαρτίου

Ονομάζεται «Σαρακοστή» γιατί περιλαμβάνει σαράντα ημέρες νηστείας. Ο χαρακτηρισμός «Μεγάλη» δε δίνεται για τη μεγάλη διάρκειά της, αλλά για τη σημασία της, σε ανάμνηση των Παθών του Χριστού

Η Μεγάλη Σαρακοστή αποτελεί την προετοιμασία των πιστών για τη γιορτή της Ανάστασης του Χριστού από την οποία και προσδιορίζεται κατ’ έτος ως κινητή περίοδος. Διαρκεί από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου, οπότε ακολουθεί η Κυριακή των Βαΐων και η Μεγάλη Εβδομάδα. Η δε Κυριακή των Βαΐων είναι η τελευταία ημέρα της περιόδου αυτής.

Η Μεγάλη Εβδομάδα δεν περιλαμβάνεται στη Σαρακοστή αν και συνεχίζεται η νηστεία που είναι ιδιαίτερα αυστηρότερη.

Σε όλες τις ημέρες της Μεγάλης Σαρακοστής τηρείται αυστηρή νηστεία εκτός του Σαββάτου και Κυριακής, όπου γίνεται κατάλυση οίνου και ελαίου, επιτρέπεται δηλαδή η κατανάλωση κρασιού και λαδιού. Εξαίρεση αποτελεί:

Page 1 of 2